Akademia Euro - projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Regionalne Kadry Gospodarki

Człowiek - najlepsza inwestycja

Pomorze

regiony Mazowsze Dolny Śląsk Pomorze Wielkopolska

Kontakt

Rekrutacja
Justyna Muszytowska
tel.  785 55 69 27 

Koordynator Regionalny
Krzysztof Gliński
tel.  785 55 68 00     

Biuro Regionalne Projektu
ul. Heweliusza 22
80-890 Gdańsk
(budynek hotelu, osobne wejście
od strony ulicy Łagiewniki,

czynne poniedziałek - piątek
w godzinach 9:00 - 17:00)

 

Liderem projektu jest:
Szkolenie z różnic międzykulturowych
PDF Drukuj

Szkolenie trwa 16 godzin (2 dni po 8 godzin). 
Zajęcia prowadzone są metodami aktywnymi, angażującymi uczestników i pozwalającym i na przełożenie nauczonych treści na praktyczne umiejętności do wykorzystania pracy. Jedna grupa składa się z około 15 uczestników/uczestniczek. 
Wszystkim uczestnikom/uczestniczkom zapewniamy materiały szkoleniowe i catering. 
Przewiduje się również noclegi dla uczestników/uczestniczek w przypadku, gdyby zajęcia odbywały się poza stolicą regionu.

Zajęcia prowadzą doświadczeni trenerzy. Wykonawcą jest firma PMGroup.

Na zakończenie każdy otrzymuje dyplom.

Program szkolenia będzie obejmował:

  • podstawowe informacje na temat różnych kultur,
  • jak zwracać się do przedstawicieli odmiennych kultur,
  • jak rozumieć pewne zachowania charakterystyczne dla nich,
  • jak odpowiadać, zachowywać się, by nie urazić i w najlepszy sposób odpowiedzieć na potrzeby klienta pochodzącego z innej kultury.

RÓŻNICE MIĘDZYKULTIROWE W KONTEKŚCIE OBSŁUGI KLIENTA

(ramowy zakres tematyczny szkolenia)       

  • Wprowadzenie podstawowych pojęć z kontekstu kulturowego, tj.: kultura, tożsamość kulturowa, różnice międzykulturowe, wymiary kultury, tolerancja, empatia i wrażliwość kulturowa, stereotypy, uprzedzenia, dyskryminacja, ksenofobia, etnocentryzm, szok kulturowy, itp.
  • Określenie własnej tożsamości kulturowej.
  • Rola własnej tożsamości kulturowej w kontakcie z odmiennością kulturową – szukanie porozumienia.
  • Cechy osobowości sprzyjające porozumiewaniu się pomimo różnic.
  • Jak komunikują się członkowie różnych kultur europejskich (różnice wg wymiarów kulturowych G. Hofstede).
  • Charakterystyczne sygnały niewerbalne i ich znaczenie w poszczególnych kulturach.
  • Charakterystyka zachowań interpersonalnych poszczególnych kultur.
  • Typowe błędy w interpretowaniu zachowań obcokrajowców.
  • Najważniejsze bariery porozumiewania się z odmiennymi kulturami - jak powstają stereotypy i uprzedzenia i jakie mają konsekwencje.
  • Identyfikacja własnych stereotypów i uprzedzeń dotyczących różnych kultur.
  • Neutralizowanie negatywnych przekonań wg metody RTZ (Racjonalnej Terapii Zachowań).
  • Typowe reakcje na inność: agresja i wycofanie vs. ciekawość i akceptacja.
  • Różne płaszczyzny komunikacji – szukanie źródeł nieporozumień na podstawie modelu komunikacji von Thuna.
  • Scenki z udziałem uczestników przedstawiające różne sytuacje obsługi klienta z innej kultury (sytuacje ściśle dostosowane do charakterystyki grupy).

 

 
Mazowsze
Dolny Śląsk
Pomorze
Wielkopolska